"Una noche con el Sommelier" Marcha 23 en Viña del Rosen Centre & Cene a Feature Vinos con mejor puntuación Reconocido Sommelier porción del mundo

Invitado Sommelier D. Lynn Proctor, Subject of Documentary Film "SOMM," para liderar huéspedes en Cata seis vinos calificados 90 or Better from Treasury Wine Estates

407-332-5212,mary@deatrickpr.com

Facebook / RosenCentre y Everglades restaurante
Twitter / RosenHotels y RosenEats

ORLANDO (Marzo 7, 2012) — Rosen Centre is proud to welcome sommelier D. Lynn Proctor, subject of the soon-to-be-released documentary film "SOMM" as the distinguished guest speaker at the next installment of its popular "Vine & Cenar" wine and food pairing dinner series entitled "An Evening with the Sommelier" on Friday, Marzo 23. Throughout the evening, Proctor will introduce guests to a selection of six wines rated 90 or better from Treasury Wine Estates, an Australian-based global winemaking and distribution business.

The documentary, produced by Forgotten Man Films, follows Proctor and three other sommeliers throughout their rigorous training and preparation for the Master Sommelier exam held by The Court of Master Sommeliers. Dubbed by the filmmakers "the hardest test you’ve never heard of," the exam has one of the lowest pass rates of all certification tests in the world. El título de Master Sommelier es considerado el mayor logro en el mundo del vino y es una distinción que sólo 118 people in North America and 186 personas en el mundo han recibido desde el Tribunal de Master Sommeliers fue fundada en 1973.

Proctor is just one of the many distinguished wine experts to appear at Rosen Centre’s Vine & Dine series over the years. En enero, Vid & Dine aparece Jesse Lange, director / productor de vino en general Lange Estate Winery & Viñedos, una bodega galardonada en Willamette Valley, Oregón. On May 18, the next Vine & Dine event, Rosen Centre will welcome Joseph Spellman, a Master Sommelier from Justin Vineyards & Winery in Chicago who earned his M.S. certification in 1996.

A partir de los 7 p.m., the welcome reception will feature Penfolds "Thomas Hyland" Riesling Adelaide 2008, which was rated 90 points by Wine Spectator magazine & Superior 100 Best Values. The first course during "An Evening with the Sommelier" will feature Heirloom Beets, Goat Cheese and MicroGreens with Pistachio Vinaigrette paired with a 2008 Matua "Paretei" Sauvignon Blanc from Marlborough New Zealand, rated 92 points by Wine Spectator. The second course includes a Seared Sea Scallop, Celery Root Cream and Candied Grapes served with a 2009 Chateau St. Jean "Belle Terre" Chardonnay from Alexander Valley, which earned 91 points from The Wine Advocate & Margo Van Staaveren, voted 2008 Winemaker of the Year by Wine Enthusiast.

Guests will then have the opportunity to cleanse their palates with an Elder Blossom Sorbet before moving on to the main course, Filet of Beef with Chanterelle Mushrooms and Cipollini Onion Ragout, Smoked Tomato Grits and Grilled White Asparagus. Diners may then compare two Cabernet Sauvignons with the main course: the Beringer "Knights Valley" Cabernet Sauvignon, Sonoma 2009, rated 91 points by The Wine Advocate and the Beringer "Napa" Cabernet Sauvignon, Napa 2009, a new release that has not yet been rated, although past wines scores for the vineyard have been in the 90s. Y, por último, para el postre, guest may contrast one wine, the Penfolds "Club" Tawny, SE Australia, with a sweet and savory Duo Dessert plate: Artisan Cheeses and an Engadiner Nut Torte with Chocolate Truffle.

Cada Vine & Evento Cene comienza en 7 p.m. con una recepción en Everglades Bar que cuenta con un vino o un cóctel de bienvenida vino único. Posteriormente, el grupo aplaza al restaurante Everglades, ofreciendo un cómodo, pero ambiente refinado que evoca la belleza natural y el ambiente relajado de los Everglades de la Florida, de cinco platos, cena gourmet destaca por frescos, ingredientes de temporada y vinos de expertos seleccionados para complementar la cocina. Durante la cena, los huéspedes pueden participar en una conversación casual sobre vinos con un enólogo experimentado o experto sommelier elegido para cada evento. Los huéspedes también pueden participar para ganar emocionantes premios de la rifa, tales como botellas de vino, elementos relacionados con el vino o estancias de hotel. Una cena íntima, cada Vine & Caso Dine está limitada a no más de 40 huéspedes, garantizando una atención personalizada para cada participante.

El costo de cada vid & Cena Dine es $70 por persona, más impuestos y propina. Diners podrán hacer sus noches aún más especial por pasar la noche en una habitación de lujo por un precio especial de sólo $89 más impuestos. Al igual que con todos los Everglades experiencias gastronómicas, valet parking es gratuito.

Vid & Cenas Dine se pueden personalizar para eventos de grupos privados. La extensa carta de vinos del restaurante Everglades de, que cuenta con una gran variedad de vinos de todas las regiones, vinificación estilos y precios, permite que el equipo de cocina para trabajar con los organizadores de eventos y reuniones para organizar experiencias únicas dentro de cualquier presupuesto. El restaurante también ofrece una amplia selección de vinos ecológicos de las bodegas que comparten la pasión del hotel por la protección del medio ambiente y la creación de productos de calidad de manera sostenible.

Para Vine & Cene reservas y más detalles, llamar 407-996-8560. Para obtener más información, visitar www.evergladesrestaurant.com o www.rosencentre.com. Vine posterior & Dine eventos se llevarán a cabo Mayo 18, Julio 27 y octubre. 26, 2012. In May the event will be titled "Food for Thought" with a menu consisting of "brain food" that is incredibly decadent, demasiado. Joseph Spellman, Master Sommelier, uno de sólo 118 in North America to achieve this designation, will be the guest speaker and will share the inside story of becoming a Master Sommelier.

Rosen Centre ha recibido Reuniones & Convenciones’ prestigioso premio Plato de Oro, que se da para seleccionar propiedades en todo el país que demuestran la excelencia creativa y culinarias. A pocos minutos del aeropuerto internacional de Orlando y los parques temáticos más populares de la zona y lugares de interés, Rosen Centre se encuentra en 9840 International Drive, Orlando, Florida 32819. Para obtener más información, visitar www.rosencentre.com o llame al (800) 800-9840

Para obtener más información, visitar www.rosenhotels.com o llame al 866-33-ROSEN.